Search This Blog

Friday 9 December 2011

RINTIHAN HATI...

Mengimbas kembali masa lampau aku teringat kenangan2 bersama. Dalam kenangan, aku sentiasa mencari salahku untuk pedoman demi masa depan. Alhamdulillah sedikit demi sedikit ku temui salah dan kelemahanku dan aku berusaha untuk mengubahnya. Ketika mengimbas ku akui hatiku rindu,rindu untuk kembali seperti dulu namun ku terima ketentuan yang ditentukan untukku.

HIASAN : KUATKAN KEIMANANKU YA ALLAH...
               Kadang2 hatiku merintih kesakitan,kadang2 hatiku melonjak kegembiraan,aku mengerti bahawa inilah erti kehidupan. Dalam kesakitan kita belajar mencari kekuatan dalam kegembiraan kita belajar mensyukuri nikmat yang diberikan, ini yang perlu dilakukan disepanjang perjalanan kehidupan. Kadang2 seribu sesalan datang menyoal hati, namun hati yang sedang utuh menyatakan semua pasti ada hikmahnya kerana Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya. Mengapa perlu berduka? kenapa perlu bersedih? Kenapa perlu resah? apabila apa yang dirancang tidak menjadi kenyataan sedangkan Allah adalah sebaik-baik perancang. Ketahuilah duhai hati tidak selalu kita dapat apa yang diinginkan. Hati kuat menyatakan bahawa ini yang terbaik untuk kita tapi ketahuilah duhai hati  Allah lebih mengetahui apa yang terbaik dan buruk untuk kita.

               Segala yang terjadi telah ditentukan, kita hanya merancang dan usahakan. Jangan terlalu memikirkan kenapa dan menyalahkan takdir terhadap ujian dan dugaan yang kita sedang hadapi sebaliknya fikirkan apa yang telah ditentukan adalah yang terbaik untuk kita, fikirkan hikmah disebalik kejadian dan fikirkan kebesaranNya dalam memberikan nikmat ke seluruh insan.

“Open your eyes, open your heart, open your mind and let His love flow through.”

Bukalah matamu, hatimu dan akalmu dan rasakan kasih sayang yang diberikan Allah untukmu. Yakinlah duhai hati, Allah lebih mengetahui. Ucapkanlah..

 “cukuplah bagiku hanya Mu Allah,tiada di hatiku melainkan Allah,cahaya Muhammad pesuruh Allah, tiada Tuhan melainkan Allah..”

Semoga ketenangan dapat dicapai dalam hatimu ketika hati berduka, susah, resah, dan kecewa. Be sure and have no doubt He’s always close to you.. He’s the one who know you best, He’s know what’s in your heart, you will find your peace at last if you just have faith in Him.. I believe.. Allah is almighty..=)..Berikanlah kekuatan pada hatiku, terangilah hatiku dengan cahaya petunjukMu…

No comments:

Post a Comment